کروبی:نمی گذارم چوب حراج به کشورم بزنید



جناب آیت الله صادق لاریجانیریاست محترم قوه قضائیه
باسلام و آرزوی قبولی طاعات و عبادات ماه رمضان
همانطور که مستحضرید اینجانب در پی انتخابات پرشبهه ریاست جمهوری اخیر و پیامدهای دردناک و نگران کننده متعاقب آن، نامه های متعددی را به مقامات مسئول نوشته ام تا برخی نکات، انتقادات و اعتراضات را با مسئولان امر درمیان گذاشته و هشدارهای لازم را به آنها داده باشم. آخرین این نامه ها نیز خطاب به شماست که به تازگی قبول مسئولیت کرده و بر صندلی قاضی القضاتی تکیه زده اید. و اکنون من شرح جلسات خود با نمایندگان جنابعالی و برخی مسائل حاشیه ای آن را که به پلمپ دفتر شخصی و حزبی من منجر شد با شما در میان می گذارم تا به وظیفه شرعی و ملی خود عمل کرده باشم. باشد که آیندگان نگویند مهدی کروبی با فشار و تهدید و بزن و ببند کوتاه آمد و پا پس کشید و درخانه خزید و صدای حق خواهی اش کوتاه شد. که اگر شما ندانید، دیگران می دانند که در سابقه مهدی کروبی، نه تنها فشار و تهدید و محدودیت و محصوریت کارساز نبوده و او را در پیمودن راهی که تشخیص داده سست و لرزان نکرده، که محکم تر نیز کرده است.
جناب آقای لاریجانینمی دانم تا چه حد از آنچه که در جلسات ما با کمیته منصوب جنابعالی برای پیگیری حوادث اخیر گذشت با خبرید. برای آگاهی مردم و همچنین شما عرض می کنم که ما دو جلسه با آقایان محترم "خلفی، محسنی اژه ای و رئیسی" داشتیم که این جلسات به صورت مطلوب و مناسبی نیز پیش رفت و در آنها گوشه ای و تعدادی اندک از اسنادی که نشانگر برخی اتفاقات ناگوار و غیرقابل بخشایش در روزهای پس از انتخابات بود ارائه و بازگو شد.
در جلسه اول سه سند درباره سه نفر همراه با سی دی و مدارک لازم ارائه شد که نشانگر تجاوز و شکنجه و برخی اعمال رخ داده بر دختران و پسران در بازداشتگاه های مشخص و نامشخص بود. علاوه بر ارائه این سه سند، اشاره ای نیز به صورت شفاهی به اتفاقاتی شد که برای دو دختر یعنی ترانه موسوی «واقعی» و سعیده پورآقایی رخ داده بود.
جلسه دوم نیز دوشنبه هفته جاری برگزار شد و حدود سه ساعت نیز به طول انجامید و در این جلسه نیز در کنار بحث های فراوان، من سندی جدید ارائه کردم البته با این قید و شرط که نباید به واسطه این افشاگری و حق خواهی، برای آن فرد و خانواده اش اتفاقی رخ دهد؛ اتفاقاتی از آن دست که پیش از این و در زمان مسئولیت دادستان سابق تهران برای یکی از افرادی که من به عنوان سند معرفی کرده بودم پیش آمد و برخی مشکلات خانوادگی و فشارهای جدید مترتب بر آن خانواده شد. بدین ترتیب این بار سند خود را دادم اما سفارشات لازم را هم کردم که مباد غفلتی که دادستان قبلی تهران مرتکب شده بود تکرار شود و پای واسطه هایی به ماجرا باز شود که به جای دادخواهی و دفاع از حق مظلوم و محاکمه ظالم، دست اندرکار تهدید و بی آبرو کردن یک فرد در خانواده و نزد آشنایان و همسایگان شوند و از دیگر سوی آبروی دستگاه قضا آن هم در کشوری اسلامی را به قیمت مصون ماندن ظالمان، چنین ارزان بفروشند.
البته این را هم بگویم که در این جلسات که برای بررسی گزارش هایی از وقوع شکنجه و اعمال ناشایست انجام گرفته در زندان ها و پیگیری حوادث بعد از انتخابات تشکیل شده بود، باری از من پرسیدند که آیا تداوم جمع آوری اسناد شکنجه و تجاوز و کشتار مردم را به مصلحت می دانید و آیا ممکن نیست که این اسناد به دست نااهلان بیافتد؟ که من نیز در پاسخ گفتم این اسناد را در مکان محفوظی نگهداری می کنم و در صورت دستیابی به نتیجه، از بین خواهم برد و تاکید کردم که اسناد تجاوز و شکنجه هیچ مایه افتخار نیست که بخواهم آنها را در صندوقچه ای نگهدارم و یا بر دیوار بیاویزم. اسنادی است برای دستیابی به عدالت و ستاندن حق مظلوم از ظالم متجاوز که بعد از دستیابی به نتیجه، مرجح آن است که نابود شود و بوی متعفن و صورت آزاردهنده ظلم نهفته در آن از بین برود.
این را هم بدانید که اگر من در مسیر تحقیق خود به نتیجه ای خلاف نتیجه سابق در خصوص صحت و سقم ادعاهای یکی از شاکیان نیز رسیدم، خود پیش قدم بودم و تصحیح لازم را انجام دادم، از جمله در مورد سعیده پورآقایی که برخی تحقیقات تکمیلی من ناقض گفته های پیشین بود و از این رو تصحیح لازم از سوی خود من و هیات پیگیری، صورت گرفت. به هر حال اما این دوجلسه گذشت و من در پایان با اشاره به مورد دردناک دیگری که به تازگی گزارش آن به من رسیده بود گفتم که همچنان درصدد پی جویی جوانب این ماجرا هستم و اسناد آن را نیز پس از تحقیق کامل ارائه خواهم کرد. همچنین از من خواسته شد که در یافتن جوانب پنهان ماجرای ترانه موسوی تحقیق بیشتری انجام دهم و دستگاه قضایی را در این مسیر در روشن شدن زوایای پنهان ماجرا یاری رسان باشم. با این حال در پایان همان جلسه دوم پیشنهاد کردم – و این پیشنهاد مورد استقبال کمیته نیز قرار گرفت- که بیایید و ماجرای سند آوردن و سند بردن را در همینجا خاتمه دهیم و شما نیز در کار کشف حقیقت شوید چرا که همین اسناد و موارد ارائه شده برای برآفتاب انداختن حقیقت و تاباندن نورعدالت بر چهره اصحاب شرارت، کفایت می کند.
جناب آقای لاریجانیاین پیشنهاد را دادم و رفتم و جلسه ما با کمیته منتخب به خوبی خاتمه یافت. اما فردای آن روز ورق برگشت. جمعیتی با حکم دادستانی آمدند و به دفتر من حمله آوردند. آنجا را مورد تجسس قرار دادند و به تجسس در وسایل نیز بسنده نکردند که حتی نوشته ها و نامه های شخصی و چک ها و اسناد خصوصی من را نیز مورد تجسس قرار دادند و بردند. آخر امر نیز دفتر را پلمپ کردند و به آذوقه ای که به رسم هرساله برای اطعام مساکین در آنجا انبار کرده بودم نیز توجهی نکردند و آنها را نیز مشمول توقیف خود قرار دادند و آقای داوری سردبیر سایت حزب اعتماد ملی را هم دستگیر و با خود بردند. کار پلمپ دفتر شخصی من تمام نشده بود که دفتر حزب اعتماد ملی را نیز که من دبیرکل آن هستم مورد تجسس قرار داده و وسایل و اسناد یک حزب ثبت شده در ذیل قوانین جمهوری اسلامی را نیز برخلاف قوانین کشور ضبط و سرانجام دفتر حزب را هم پلمپ کردند. به اینها نیز بسنده نشد که دکترعلیرضا بهشتی فرزند مرحوم آیت الله بهشتی و مهندس مرتضی الویری با آن سوابق انقلابی و داشتن سابقه نمایندگی مجلس و شهرداری تهران و سفارت جمهوری اسلامی در کشورهای اروپایی را نیز بازداشت کردند و دفتر موسسه نشر آثار مرحوم بهشتی به عنوان یکی از پایه گذاران جمهوری اسلامی هم در جمهوری اسلامی پلمپ شد.
من مانده ام که آیا این اتفاقات که همگی در روز سه شنبه رخ داد نتیجه جلسه ای است که من روز دوشنبه با هیات منتخب شما داشته ام؟ متعجبم، نه از آن رو که چرا با مهدی کروبی چنین می کنند بلکه از آن رو که چگونه عده ای متوهمانه تصور می کنند مهدی کروبی فرزند احمد با این بگیر و ببندها از میدان به در می رود و صدایش خفه می شود. حالا برایم روشن شده است که چرا برخی دوستان و مشاوران اصرار داشتند که اسناد مظالم و شکنجه ها و تجاوزها را از زبان راویان مظلوم، به صورت سی دی درآورم و علاوه بر نسخه ای که به دستگاه قضایی تحویل می دهم، نسخه ای از آن را نیز در محلی امن نگهداری کنم. چراکه ماشین مرعوب سازی و رعب انگیزی همچنان درکار است و چه بسا که شاهدانی در زیر فشار و ارعاب، سخن خود را نیز تکذیب کنند. چرا که کار جمهوری اسلامی به آنجا رسیده است که خانه مهدی کروبی هم دیگر در امان نیست. چراکه هراتفاق ناگوار و ناشایستی در جمهوری اسلامی ممکن شده است و دیگر هیچ چیزی دور از انتظار نیست.
جناب آقای لاریجانیمن همچنان بر خواسته اولیه خود که در نامه ای به رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام مطرح کرده بودم، پافشاری می کنم و چرا نگویم که بعد از این ارعاب ها و بگیر و ببندها مصرتر از پیش نیز شده ام. و وقتی می بینم فرماندهی یک نهاد نظامی – که مدارک آن نیز موجود است- در نامه ای به وزارت بهداشت و درمان دستور می دهد که تحویل کپی اسناد و مدارک پزشکی به کلیه مجروحین و مصدومین حوادث اخیر ممنوع است و بیمارستان ها را از تحویل اسناد به مجروحان و مورد تعدی قرار گرفتگان ممنوع می کند، بیش از پیش مصر می شوم که بفهمم دلیل این تهدیدها و واهمه ها چیست؟ بر پزشکان است که بر اساس سوگند خود تمام تلاششان را برای درمان مصدومان و بیماران حتی اگر آن مصدوم، دشمن پدرشان باشد مبذول دارند. شما در مقام قاضی القضات داوری کنید چگونه یک پزشک در مواجهه با چنین نامه هایی از سوی یک نهاد پرقدرت نظامی می تواند با امنیت خاطر به وظیفه و سوگند پزشکی خود عمل کند. و اگر مظلومی در بیگناهی کشته شده باشد شما در مقام قاضی القضات چگونه می توانید صدای حق خواهی خانواده او را بشنوید؟ یا اگر کسی مورد شکنجه یا تجاوز قرار گرفته باشد چگونه می تواند در چنین فضای رعب آلودی سند و گواهی خود را از مسئولان پزشکی قانونی دریافت کند و به دست شما برساند؟ پیشتر دعوی ما این بود که نظامیان چرا دخالت در اقتصاد و سیاست می کنند و اکنون می بینیم که اشتهای نظامیان با حسابت و سیاست اشباع نشده و به سراغ طبابت هم آمده اند.
جناب آقای لاریجانیتصور من این است که شما دعوی عدالت دارید و رجاء واثق دارم که به وظیفه خود در دادخواهی و دفاع از حق مظلوم و محاکمه ظالم آگاهید. از این رو از شما می خواهم که برای روشن شدن افکار عمومی و در راستای انجام تکلیف شرعی و قانونی تان دستور پیگیری اسنادی را بدهید که تاکنون ارائه شده است. و در این مسیر از غالب شدن فضای ارعاب و زد و بند ممانعت به عمل آورید و نگذارید که نیروهای مسلح و شبه نظامی بعد از فرمانروایی بر عرصه سیاست و طبابت، به فکر دخالت در کار قضاوت بیافتند و قله ای دیگر را به مفتوحات خود از پس انتخابات ریاست جمهوری دهم بیافزایند و کار را از این که هست خراب تر سازند.
همچنین به شما توصیه می کنم تا در این فضا که مطبوعات آزاد به لطف دادستان معزول، در محاق توقیف فرو رفته اند مگذارید که برخی مطبوعات و قلم به دستان که به زعم خود درکار حمایت از اسلام اند و به زعم ما اما در مسیر اهانت به اسلام، بیش از این در حاشیه ای امن، دریده سخن بگویند و عدالت خواهی را به محاق برند و آرزویی دست نیافتنی جلوه دهند و گاهی با زبان ارعاب و گاهی نیز به زبان اهانت، چهره های انقلاب را هدف هتاکی خود سازند. همچنین مگذارید که دروغگویی و جعل سند چنان رایج شود که رسانه ملی کشور با تولید و پخش دوباره سناریوهایی نظیر سناریوی ترانه موسوی قلابی، روند حقیقت یابی را مخدوش سازد و ابهام ها و مسائلی جدید بیافریند و سنگ هایی در چاه بیاندازد که بیرون آوردن هریک از آنها همچون ماجرای ترانه موسوی از عهده صد عاقل نیز برنیاید.
جناب آقای لاریجانیشما هیأتی را تشکیل دادید تا به رخدادهای ناگوار پس از انتخابات و ظلم هایی که شده است رسیدگی شود و آقای خلفی به عنوان نماینده شما در کمیته پیگیری، به نقل از شما مدعی بود که جنابعالی گفته اید باید به شکایات و گزارش ها تا نهایت ماجرا، رسیدگی شود. اما پرسش من این است که آیا با وجود این تهدیدها و توهین ها و ارعاب ها رسیدگی به فجایع و شکنجه های پس از انتخابات ممکن خواهد بود؟ پاسخ این پرسش بر شماست اما این را بدانید که مهدی کروبی همچنان اصرار بر پیگیری حقوق مظلومان دارد، باشد که نشان داده باشد این ابزارهای نخ نما شده اگر بر کسانی نیز کارساز باشد، بر او کارساز نیست و او همچنان با قدرت و محکم در میدان ایستاده است و نمی گذارد عده ای تازه به دوران رسیده، چوب حراج بر سرمایه نظام و امام وکشوری بزنند که حاصل یک انقلاب مردمی و خون شهیدان بسیار است.
با آرزوی توفیق شما در امر قضا
۲۱ رمضان۱۴۳۰ مطابق با ۲۰ شهریور۱۳۸۸مهدی کروبی

درخواست برای بازداشت موسوی و مجازات کروبی


امام جمعه اصفهان خواهان بازداشت میرحسین موسوی شده و امام جمعه شیراز گفته است که مهدی کروبی در صورت عدم اثبات وقوع تجاوز در بازداشتگاه ها، باید مجازات شود.
یوسف طباطبایی در نماز جمعه روز ۲۰ شهریور (۱۱ سپتامبر) اصفهان گفت: "چرا دستگاه قضایی با عده ای جوان که در محاکمات اعتراف می کنند که فریب خورده اند برخورد می کند اما با مسببان اصلی وقایع کاری ندارد"؟
او از میرحسین موسوی به عنوان "مایه فساد" و کسی که "نقش اول" را در اعتراضات پس از انتخابات ریاست جمهوری ایران داشته نام برد و به صراحت خواهان دستگیری او شد.
آقای طباطبایی همچنین از تصمیم مخالفان دولت برای شرکت در مراسم روز قدس که جمعه هفته بعد برگزار می شود انتقاد کرد.
گفته می شود نمازجمعه هفته آینده تهران را که "روز قدس" است، اکبر هاشمی رفسنجانی امامت خواهد کرد و معترضان به نتایج انتخابات ریاست جمهوری ایران گفته اند برای ادامه اعتراضات خود در مراسم این روز شرکت خواهند کرد.
مهدی کروبی از جمله کسانی بود که با دعوت تلویحی از مخالفان برای شرکت در این مراسم، گفت که "در روز قدس قدرت مردم را خواهید دید".
اکنون امام جمعه اصفهان می گوید: "آنها که پخته سیاست بودند و می گویند روز قدس باید با نشان های سبز بیائید، اینها باید صدایشان خفه شود".
همزمان اسدالله ایمانی، امام جمعه شیراز از اظهارات آقای کروبی در مورد لزوم پیگیری موضوع تجاوز جنسی به بازداشت شدگان حوادث اخیر در بازداشتگاه ها انتقاد کرده و گفته است: "فردی که سال ها در کسوت روحانیت بوده اعلام می کند که تجاوز صورت گرفته، این نیاز به اثبات دارد و اگر اثبات نشود تعزیر برای آن است".
آنها که پخته سیاست بودند و میگویند روز قدس باید با نشان های سبز بیائید، اینها باید صدایشان خفه شود.
یوسف طباطبایی، امام جمعه اصفهان
او گفته است: "اگر این موضوع حقیقت داشته، چرا به مسئولان نگفتید و در عرصه افکار جهانی مطرح کردید؟ اگر حقیقت داشته چرا اثبات نمی کنید"؟
آقای کروبی چندی پیش در نامه ای به آقای هاشمی رفسنجانی، رئیس مجلس خبرگان رهبری و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام خواهان رسیدگی به موضوع تجاوز در بازداشتگاه ها شد و از او خواست موضوع را به اطلاع آیت الله خامنه ای برساند.
او ده روز بعد نامه خود به آقای هاشمی را منتشر کرد و گفت از آنجا که با گذشت ده روز پاسخی به او داده نشده، موضوع را علنی کرده است.
با آغاز به کار صادق لاریجانی به عنوان رئیس جدید قوه قضائیه ایران، هیأتی سه نفره از سوی او به دیدار آقای کروبی رفت و از او خواست شواهد و مستندات خود را ارائه دهد.
آقای کروبی گفته است که در دیدار با این هیأت بخشی از مستندات را ارائه کرده، اما روز پس از دومین دیدار با اعضای هیأت، مأموران دادستانی دفتر او و دفتر حزب اعتماد ملی که آقای کروبی دبیرکل آن است را مهر و موم و اسناد و مدارک آن را توقیف کردند.
مأموران دادستانی همچنین دفتر کمیته پیگیری آسیب دیدگان حوادث پس از انتخابات را مهر و موم و مدارک آن را توقیف و علیرضا بهشتی و مرتضی الویری (نمایندگان آقای موسوی و آقای کروبی در کمیته مذکور) را بازداشت کردند.

میرحسین موسوی دستگیری بهشتی را محکوم کرد




میر حسین موسوی،در دوازدهمین بیانیه خود بازداشت روز گذشته علیرضا بهشتی و مرتضی الویری از مسئولان کمیته پیگیری امور آسیب دیدگان حوادث اخیر و محمد عزلتی مقدم، رئیس كمیته ایثارگران ستاد خود را محکوم کرد.

آقای موسوی در این بیانیه آورده است، "پیداست که تلاش های مردم برای بازگرداندن آرامش به جامعه قرار نیست با پاسخی خردمندانه روبرو شود."

او با اشاره به اینکه روزهای "خطیری" در راه است، دستگیری پسر آیت الله بهشتی، از چهره های اصلی انقلاب سال 1357، را نشانه ای خواند که خبر از "حوادثی سهمگین تر می دهد."

میر حسین موسوی ضمن اینکه در این بیانیه از مردم خواسته است آرامش خود را حفظ کنند از "آغاز سلسله حوادث جدیدی" خبر داده و به مردم گفته است مراقب باشند، آنها را "تحریک نکنند" و به هنگام "نابود کردن خود به کاشانه و کشورشان لطمه نزنند."

آقای موسوی که "باطل" را "رفتنی"خوانده، دستگیری علیرضا بهشتی، فرزند آیت الله بهشتی را به دلبستگان انقلاب و اسلام تسلیت گفته و اظهار امیدواری کرده که آبروی این خانواده جاودان شود.

علیرضا بهشتی و مرتضی الویری نمایندگان میرحسین موسوی و مهدی کروبی در کمیته پیگیری وضعیت زندانیان و آسیب دیدگان حوادث پس از انتخابات هستند و یکی از ماموریت های عمده آنها جمع آوری اسامی کشته شدگان و بازداشتی ها بوده است.

طاقت بیار رفیق

طاقت بیار میشه شنید خندیدن دلخواه را
تو زنده می مونی رفیق طاقت بیار این راه را
طوفانو پشت سر بذار اون سمت ما آبادیه
این زمزمه تو گوشمه فردا پر از آزادیه
طاقت بیار رفیق دنیا تو مشت ماست
طاقت بیار رفیق خورشید پشت ماست
طاقت بیار رفیق ما هر دو بی کسیم
طاقت بیار رفیق داریم میرسیم
دنیا اگه تاریک شد دستای فانوسو بگیر
با من بیا با من بیا چیزی نمونده از مسیر
سرما و سوز برف را آهسته پشت سر بذار
امروز وقت خواب نیست ما با هم ایم طاقت بیار
طاقت بیار رفیق دنیا تو مشت ماست
طاقت بیار رفیق خورشید پشت ماست
طاقت بیار رفیق ما هر دو بی کسیم
طاقت بیار رفیق داریم میرسیم

من اعتراف می‌کنم


من اعتراف می‌کنم به قتل، حمل اسلحه
به ارتباط اجنبی، به سازش و مسامحه
من اعتراف می‌کنم به ننگ سرسپردگی
به اغتشاش و مفسده، به شرب خمر و هرزگی
من اعتراف می‌کنم به انقلاب مخملی
به کودتای موسوی علیه بیت رهبری
من اعتراف می‌کنم که خاتمی منافق است
و شیخ هم طبیعتا خرابکار و فاسق است
و اعتراف می‌کنم به صاف بودن زمین
به روز بودن شب و یسار بودن یمین
من اعتراف می‌کنم که جان‌نثار .......
که قتل این همه جوان نبوده کار ........
من اعتراف می‌کنم که شب سفید بود و من
اگر سیاه دیدمش خطای دید بود و من
من اعتراف می‌کنم که اشتباه کرده‌ام
و عمر خویش بی‌جهت چنین تباه کرده‌ام
من اعتراف می‌کنم تعفن لباس من
زکار خویش بوده من خودم خراب کرده‌ام
فقط مرا تمیز کن، مجال یک وضو بده
من اعتراف می‌کنم هوای ‌آب کرده‌ام
من اعتراف می‌کنم نه بطری و نه کابل بود
نه سقف بود و پنکه و نه پیچش طناب بود
من اعتراف می‌کنم که قرص‌ها توهم است
و فرد خائنی چو من نه لایق ترحم است
من اعتراف می‌کنم فقط کمی امان بده
به دوستان گشنه‌ام فقط یه لقمه نان بده
من اعتراف می‌کنم تو رو خدا فقط بزن
چکار کرده مادرم ؟ چکار کرده پیرزن ؟
من اعتراف می‌کنم فقط نگو به دخترم
در این یکی دوماه من چه آمدست بر سرم
شاعر ناشناس

همسر شهاب طباطبایی با اشاره به آخرین وضعیت وی

سحام نیوز :‌همسر شهاب الدين طباطبايی با اشاره به آخرین تماس خود با همسرش گفت : " آخرين باری که با او تماس داشتم روز سه شنبه بود که گفت با محمدآقايی هم سلول شده است. اما هيچ اطلاعات خاصی ندارد ونمی داند وضعيت پرونده اش چگونه است. به من گفت دو سه روز است که از انفرادی خارج شده است." مهرک ميراب زاده افزود: "
بيش از هشتاد روز است که همسرم در زندان است که بخش عمده ای از آن را در زندان انفرادی سپری کرده است. مقامات قضايی نيز پاسخ دقيقی در خصوص وضعيت پرونده وی نمی دهند. به ما گفته اند که پرونده دست دادستان است.
با اين وضعيت نمی دانيم که اساسا چطور می شود که پرونده را پيگيری کرد. او هم اکنون دادگاه خود را رفته است. وقتی کسی دادگاه می رود يعنی بازجويی هايش تمام شده است ومقامات بايد مقدمات تبديل قرار او را از بازداشت به وثيقه فراهم کند تا بتواند بيايد بيرون وآزاد شود واز اين بلاتکليفی دربيايد."
ميراب زاده با اشاره به اتهام هايی که متوجه شهاب طباطبايی است گفت: "اتهام هايی که به شهاب می زنند با آنچه من از شهاب می دانم هيچ تناسبی ندارد. او هيچ گاه قصد اقدام عليه امنيت ملی و اتهام هايی که مانند قصد براندازی می زنند نداشته واساسا هرکسی که همسرم را می شناسد می داند که چنين کارهايی اصلا با روحيات وی سازگاری ندارد.
متاسفانه به ما نگفته اند که چه موقعی بايد با وی تماس بگيريم. مقامات گفته اند که خودما تماس می گيريم و به شما می گوييم که چه زمانی ملاقات خواهد داشت."
وی افزود: "الان درحالت بی خبری هستيم. وقتی زنگ می زند من از وی نمی پرسم درخصوص وضعيتش در زندان. چون وقتی می پرسيدم او جواب نمی داد و بنابراين من هم جديدا از او سوالی نمی کنم تا کلافه شود با توجه به اينکه می دانم نمی تواند جواب دهد." ميراب زاده ادامه داد: "من هرلحظه اميدوارم آزاد شود وبا توجه به تغيير رييس قوه قضاييه و دادستانی اميدوارم شرايطی به وجود بيايد که شهاب بتواند با تبديل قرار آزاد شود."

توضیح شرکت ایرانسل درباره انتشار اخبار کذب

سحام نیوز : به دنبال انتشار خبری درباره صدور حکم جلب علی کروبی به علت شکایت شرکت ایرانسل از وی به عنوان مدیر شرکت پرشین تله کام روابط عمومی شرکت ایرانسل اخبار منتشر شده را تکذیب و توضیحاتی ارایه کرد. شرکت ایرانسل اعلام کرده که خبر منتشر شده درباره ارتباط کاری این شرکت با پرشین تله کام ارتباطی به فعالیت های انتخاباتی ندارد چرا که ارتباط کاری این دو شرکت از سال گذشته با یکدیگر قطع شده است .
از سوی دیگر این شرکت اعلام کرده که بدهی مالی شرکت مذکور بابت قراردادی بوده است که بیش از سه سال پیش با این شرکت بسته شده بود و مبلغ بدهی نیز در چکی که متعلق به شرکت است مراحل قانونی خود را طی می کند .
لازم به ذکر است که در ایامی که پیگیر حقوق بازداشت شدگان است این مسپله شخصی مالی که مراحل قانونی خود را طی می کند جنبه سیاسی پیدا کرده است و رسانه های معلوم الحال به دنبال سوء استفاده سیاسی از این موضوع هستند .
به نظر می رسد که شرکت ایرانسل نیز نسبت به رسانه ای شدن این موضوع متعجب است و نسبت به طی شدن روند قانونی آن نگران شده است .

مادر عاطفه امام در گفت و گو با كلمه : به داد دخترم برسید

دخترم امروز صبح ساعت 11 دوباره تماس گرفت و گفت كه خيلي تحت فشار هست و ازش مي خواهند تا به ارتباط نامشروع اعتراف كند. مي گفت در اطراف شهر ري نگهداري اش مي كنند.گويا امروز دادگاه غير علني همسرم هم برگزار شده است.
عاطفه امام دختر 18 ساله جواد امام عضو زندانی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی و رئیس ستاد انتخاباتی مهندس میرحسین موسوی در تهران، روز گذشته به طرز بدي در حاليكه چادر را از سرش كشيدند بازداشت شد. ليلا سادات جلال زاده مادر عاطفه در گفت و گو با «كلمه»درباره آخرين وضعيت دختر و همسرش اطلاعات تازه اي ارائه كرد.
او درباره فشار شديد بر روي دخترش براي اعتراف به روابط نامشروع سخن گفت و از برگزار شدن دادگاه غيرعلني همسرش بدون حضور وكيل خبرداد.او خواست تا به داد دخترش و ديگر زندانيان سياسي برسند:
دخترتان تماس جديدي با شما نداشت؟
امروز صبح ساعت 11 دوباره تماس گرفت و گفت كه خيلي تحت فشار هست و از او مي خواهند تا اعتراف كند.
چه اعترافي مي خواهند بكنند؟
به ارتباط نامشروع با يكسري از افراد سياسي كه هم اكنون درون زندان هستند.
آيا درباره شكنجه هم صحبتي كرد؟
بله مي گفت از ديروز تا حالا فقط مقداري آب دادند بخورد. يك دفعه آب يخ رويش مي ريزند. در يك اتاق كوچك نگه اش مي دارند كه مجبور است خودش را درون آن مچاله كند. يك گربه را هم در اين اتاق كوچك گذاشته اند.
درباره محل نگهداري اش چيزي نگفت؟
مي گفت كه اطراف شهر ري هست كه براي تلفن زدن بيرونش مي آورند تا با تلفن عمومي زنگ بزند اما اطلاع دقيق از محل نگهداري اش نداشت.
اطلاع داريد چه نهادي دخترتان را بازداشت كرده است؟
نه اصلا. اما خودش مي گفت كه يكي از افرادي كه دستگيرش كرده از افرادي بوده كه پدرش را دستگير كرده بودند. گويا سپاه پدرش را دستگير كرده است.
شما امروز براي پيگيري به جايي هم مراجعه كرديد؟
ما به همه جا مراجعه كرديم ولي هيچ خبري ازش نداريم. هيچ ارگاني قبول نكرده است. مي گفت با ماشين هاي نيروي انتظامي بردندش اما با توجه به اينكه سپاه پدرش را دستگير كرده اينها با يكديگر همخواني ندارد. نمي دانم تحت فشار اين حرف ها را به من مي زند يا نه.
دليل اين گونه بازداشت يك دختر 18 ساله را در چي مي دانيد؟
تنها براي اعتراف دروغين است.آيا اسلام اين را به ما گفته كه مي شود چادر از سر يك دختر 18 ساله بكشند و بدون چادر بين دو مرد بنشانند و با چشم بسته ببرندش و بدون چادر براي تلفن زدن بيرون بياورندش؟
دختري كه پدرش حدود 8 سال سابقه جبهه دارد. اين دختر از شش سالگي چادر سرش مي كرده حال چطور جرات مي كنند با او اين چنين رفتار كنند؟
براي تحت فشار قرار دادن پدرش اين كارها را نمي كنند؟پدرش امروز دادگاه داشته است. شايد بخواهند با اين كارها پدرش را بشكنند يا دخترم وسيله اي شود تا بتوانند به هدفشون برسند و هدفشون هم اعتراف گرفتن از دوستاني است كه داخل زندان هنوز شكسته نشده اند. بچه هاي كوچك را گرفته اند تا با ترس و ارعاب بزرگ ترها را بشكنند.

گفتيد امروز گويا دادگاه همسرتان بود. چطور متوجه اين موضوع شديد؟
امروز خواهر همسرم براي ملاقات به زندان اوين رفته بود كه به ايشان گفته بودند كه براي دادگاه آقاي امام را بردند و ملاقات به بعد از ظهر موكول مي شود. گويا دادگاه غير علني بوده است.
وكيلشان مطلع بودند؟
نه. اصلا وكيلشان را به داخل زندان راه ندادند. ما واقعا بي دفاع هستيم و واقعا نمي دانيم چرا صداي ما را نمي شنوند.به داد دخترم و ديگر زندانيان سياسي برسيد.

آیت‌الله بیات زنجانی: شاید از فردا روز، درب‌های حرم امام را به روی مردم ببندند


یك مرجع تقلید با تاکید بر اینکه« امروز اندیشه علوی جای خود را به اندیشه مبتنی بر سوءظن، افترا و داغ بودن بازار اتهام آن هم به بهترین یاران حضرت امام(ره) داده»، گفت:« بخشی از بدنه حاکم، به دنبال حذف تفکر امام(ره) از اداره حکومت هستند.» آیت‌الله بیات زنجانی در پاسخ به سوال كتبی ایلنا مبنی چرایی ممانعت از برگزاری مراسم شب‌های احیا در حرم حضرت امام(ره) گفت:«همه می دانند تذکراتی که تاکنون از ناحیه بزرگان و دلسوزان نظام داده شده است، از باب هشدار، یادآوری و اظهار نگرانی و دغدغه بوده تا شاید آقایان دست‌اندکار به آنها توجه شایسته بکنند و در روش‌ها و رفتارها، تجدید نظر نمایند و در برابر انحراف‌های صورت گرفته در جمهوری اسلامی نسبت به خط مشی ترسیم شده از سوی حضرت امام(ره) عکس العمل نشان داده و به آن برگردند و زاویه ایجاد شده با اندیشه آن بزرگوار را از این چیزی که هست، بیشتر ننمایند.»
وی افزود:«امروز با کمال تاسف نظام مبتنی بر اندیشه علوی که باید نماد رحمت و رأفت اسلامی باشد، جای خود را به اندیشه مبتنی بر سوءظن، افترا و داغ بودن بازار اتهام آن هم به بهترین یاران حضرت امام(ره) داده است.»
این مرجع تقلید خاطر نشان كرد: «ر این شکی نیست که بخشی از بدنه حاکم، به دنبال حذف تفکر امام(ره) از اداره حکومتند. تلاش‌ها برای حذف تفکّر امام خمینی از اداره جامعه هم مظاهر مختلفی دارد. از جمله اینکه امروز صدای پای کسانی را می‌شنوم که به دنبال شکست اندیشه ایجاد حکومت اسلامی در دوران غیبت هستند؛
اندیشه‌ای که امام پرچمدار آن بود. اینها می‌خواهند چرخشی که امام در اندیشه سیاسی و عرفانی شیعه ایجاد کرد را از یادها ببرند و ریشه‌های آن را نابود کنند. متأسفانه اتفاقاتی که در کشور و در طول چند ماه گذشته رخ داده است، خواسته یا ناخواسته در راستای همان تفکری است که می‌خواهد جمهوری اسلامی را به هر قیمت شده به سمت تباهی بکشاند به خیال اینکه در فرج امام عصر(سلام الله علیه) تعجیل کنند.»
وی ادامه داد:«فاصله بوجود آمده در فکر و عمل برخی مسئولین با آرمان های واقعی انقلاب، نتیجه‌اش این همه هتک حرمت، بی‌انصافی و بی اخلاقی و فشارهای بدون منطق بر مردمی است که تمام وجودشان را برای بوجود آمدن این جمهوری وقف کرده‌اند. کار را به جائی رسانده‌اند که در مراسم معنوی احیاء شب های قدر نیز دخالت کرده و با اعمال فشارهای نامعقول، تولیت حرم حضرت امام(ره) را مجبور به اعلام لغو مراسم می‌کنند و چه بسا با نگاه نامناسب‌شان از فردا روز، درب‌های حرم حضرت ایشان را نیز به روی مردم ببندند. غایت این حرکات، برچیدن اندیشه‌های امام راحل(ره) و تهی کردن جمهوری اسلامی از اصول اصیل آن است.»
آیت الله بیات زنجانی در پایان تاكید كرد:«من توصیه می‌کنم که به تذکرات دلسوزان نظام و انقلاب گوش فرا دهند، جامعه را از آنچیزی که بنیانگذار جمهوری اسلامی بدنبال آن بود دور نسازند و اندکی به عاقبت این حرکات برای نظام و مردم بیندیشند.»
راستي دوستان عزيز اين مطلب رو هم بخونيد جالبه
خبرگزاری ریانووستی روسیه در یک نظرسنجی جالب با طرح یک سوال نظرات خوانندگان خود را جویا شده است.
این نظرسنجی بدین شرح است:
آیا شما روسیه را در رویدادهای اخیر ایران دخیل می دانید؟ 1- بله 2- خیر 3- نمی توانم پاسخ مشخصی بدهم
جالب آنجاست که بیش از 87 درصد از پاسخ دهندگان نظر مثبتی داشته اند و اظهار داشته اند که روسیه در رویدادهای اخیر ایران دخیل بوده است.آدرس این سایت که فیلتر هم نیست: pe.rian.ru

Back to Home Back to Top دختري از ديار سبز اميد. Theme ligneous by pure-essence.net. Bloggerized by Chica Blogger.