کاش بابام زنده بود......................

؛یادمه یه بار به بابام گفتم:"بابا همش تقصیر شماهاست؛شماها انقلاب کردید؛علت نامعلوم بودن فردای من شما و کار شماهاست؛شماپدرمادرا فقط فکر خودتون بودید و ......

پدرم در جواب همه ی حرفهای گفت :"من جوونه اون زمان بودم وتواناییه من اون بود تو جوونه الان هستی و تواناییت چیه؟ اینکه بشینی ما رو توبیخ کنی؟ فردا فرزند تو 100 برابر حرفای تورو بهت میزنه چون تو میدونی من به امید فردایی بهتر انقلاب کردم ولی نشد؛فرزند تو بهت میگه تو واسه فردای من چه کردی؟ چه جوابی داری بهش بدی؟"

حرفی نداشتم.واقعا من واسه فردا چه کرده بودم؟
فکر میکردم یهو میگن خانوم پاشو لطف کن برو تو خیابون قراره همه بیان بشه یه واقعه مثل 22 بهمن بعد هم که از فرداش تو آزادی...

وقتی بزرگتر شدم دیدم اوضاع از اونی هم که هست پیچیده تره...

جدا از همه این حرفا؛
کاش پدرم زنده بود و میدید که من و برادر شهیدم؛همون بچه های بی اراده ای که بابا همیشه میگفت ؛ داریم واسه فردامون میجنگیم.
کاش بابا زنده بود و میدید که ما بالاخره به حرفش که همیشه میگفت"چرا نشستید برید حقتون رو بگیرید" گوش دادیم ....
کاش بابا زنده بود و میدید الان همه دیوارها و ... همه جا و همه جا به همت همون جوونای بی اراده داره رنگ آزادی میگیره...

کاش بابا اینها رو میدید....



























































25 نظرات:

کوروش گفت...
۶/۳۰/۱۳۸۸

ای متجاوز که نداری وطن
کینه ی تو در رگ هر مرد و زن
آن خس و خاشاک تویی نا نجیب
تشنه ی قدرت زده ی در فریب
مکتب تو جهل و خرافات و وهم
نیست تورا از وطنم جمله سهم
دامن خود گیرو ز ایران ببر
بیشه ی شیر است نه جولان خر!
خون وطن میچکد از چنگ تو
وای بر آن شعله ی نیرنگ تو !!
روبه بر تن زده شولای شیر !
دور شو از بیشه ی ایران بمیر
وه! به محمد که تویی زاده اش
آنکه به آماج فنا داده اش !!
هاله ی جهل است نه نور ای دغل !!
پارسیان را نسزد این عمل !!
پارسی ام گوهر کوروش نشان!
چون تو عرب نیستم ای بی نشان

کوروش گفت...
۶/۳۰/۱۳۸۸

مادرم می‌ترسد
که مبادا من هم
سرخی خاک شوم
یا ز سر پنجه ظلم
گنه دیگر این قوم ناپاک شوم
با من او می‌گوید
که ای تو جان مادر
مرو از خانه برون
همه‌¬ی شهر پر از گرگان است
و صداقت و شرف
در نهانخانه¬‌ی تاریک ستم زندان است
مرو از خانه برون
کین جنایت پیشه
قوم نااهل درون سینه
قلبشان سنگین است
و زمین
بر دریدن¬هاشان
شاهد رنگین است
مرو از خانه برون

مرو از خانه برون
لحظه¬ای چشم بر او میدوزم
با خودم می‌گویم
که مبادا ...
اما...
رو به او می‌گویم
که ای تو جان فرزند
اگر این قوم سراسر نیرنگ
بکشد پای مرا اندر بند
یا به سر نیزه کین
بگسلد جان مرا بند از بند
ننشینم از ره
که ره من ره آزادی و آزادگی است
ره مردانگی است
«من اگر بنشینم

ما اگر بنشینیم

چه کسی برخیزد؟»

چه کسی با ستم و ظلم عیان بستیزد؟
با حضور من و ماست
که طلوع خورشید
بار دیگر به ما رنگ سحر می‌بخشد
و سیاهی رخت از خانه ما می¬‌بندد
مادر
ای تو جان فرزند
گاه رفتن در را
پشت من با سخن خیر ببند
مادرم
من رفتم

کوروش گفت...
۶/۳۰/۱۳۸۸

درود
انهایی که هوشمندتر از آنند که وارد دنیای سیاست شوند مجازاتشان آنست که توسط کسانی که احمق هستند اداره شوند. (افلاطون)
تارنمای شما با افتخار لینک شد
پاینده ایران

sarbazan sabz گفت...
۶/۳۰/۱۳۸۸

سلام عزیزم
راستش من مشکل دارم نمیتونم زیاد بیام یعنی واقعا ذهنم آشفته هستش و قدرت فکر کردن ازم گرفته شده...
در مورد مطلبت باید بگم که در هر انقلاب و حرکتی تنها چیزی که در درجه اول بهش پرداخته میشه پیروزی است...
هیچگاه رهبران نمیان و راهکار ارائه نمیکنن و برای ادامه مسیر برنامه ندارن و با یه سری حرفای پوچ کار رو جلو میبرن بعد به چیزی میرسیم که اصلا دنبال آن نبودیم...
یعنی باید از همین الان دلایلی برای یک حرکت رو به جلو مشخص بشه و همگان از من وب نویس تا روزنامه نگار واقتصاددان و استاد دانشگاه و مردم عادی تکلیفشون مشخص باشه و بدونن که باید به چی برسن به کجا دسترسی داشته باشن در چه حد آزادی دارن و سایر مسایل ولی اینا همه حرفه و امکان پذیر نیست...نه فقط در ایران بلکه در کل جهان...

به امید ازادی سبز...

GHOST گفت...
۶/۳۰/۱۳۸۸

سلام...

به نظرت طرح بدی بود؟؟؟

GHOST گفت...
۶/۳۰/۱۳۸۸

مطلبت رو خوندم...

عکس هایی که گذاشتی مطلب رو تکمیل کرده...

نظرم اینه که تبادل قدرت بزرگی در پیشه و متاسفانه فکر نمی کنم که زیاد مفید باشه...

سبز باشی

کبک22 گفت...
۶/۳۰/۱۳۸۸

به نام پروردگار آزادی
با درود
من سرم خیلی شلوغ نمی تونم برای تمام لینک هایی که دارم بهشون سر بزنم بیشتر دوستان می دونن برای همین زیاد ناراحت نمیشن امیدوارم شما ناراحت نشین...
راستی جالب می نویسی
و در آخر خدا پدر شما و تمام مردگان درستکارو بیامرزه
به امید آزاد شدن ایران مثل روح

امیدوار گفت...
۶/۳۰/۱۳۸۸

خواهر عزیزم سلام!
بابای من هم دقیقا همین حرف رو می زنه!
ولی پدرمن زنده ست!
خداروح پدرتون رو قرین رحمت کنه!به زودی انتقام خون همه شهدای راه آزادی رو می گیریم!
راستی مبارز خوبم!مگه شما پیشنهاد تبادل لینک ندادی؟
خیلی وقته با همون نامی که گفتید لینکتون کردم!!

عقیل گفت...
۶/۳۰/۱۳۸۸

سلام؛عیدت مبارک
عکسایی که گذاشته بودی خیلی قشنگ و امیدوار کننده بود. فکر میکنم راه قشنگی باشه واسه دنبال کردن اعتراضات. خدا همه رفتگان خصوصا پدرت رو بیامرزه
سبزباشی

عقیل گفت...
۶/۳۰/۱۳۸۸

سلام؛عیدت مبارک
عکسایی که گذاشته بودی خیلی قشنگ و امیدوار کننده بود. فکر میکنم راه قشنگی باشه واسه دنبال کردن اعتراضات. خدا همه رفتگان خصوصا پدرت رو بیامرزه
سبزباشی

ایران من گفت...
۶/۳۰/۱۳۸۸

کاش همه مبارزین اسکناس رو جدی میگرفتند... با اجازه شما لینک شدید

افسونگر گفت...
۶/۳۰/۱۳۸۸

سلام
منم همچين حرفي رو به بابام گفتم گفت ما يه اشتباهايي كرديم كه باعث شد به اينجا برسيم شماها مواظب باشيد اين اشتباهات تكرار نشه
من شما رو لينك مي كنم
بازم منتظر حضور سبزت هستم
فعلا
به اميد ايراني سبز و آزاد

سینراد گفت...
۶/۳۱/۱۳۸۸

درود
خدا رحمت کنه پدرتو ما اگه جای پدرانمان بودیم میرفتیم توی خیابون مثه الان ولی اوضاع دیگه فرق کرده مردم خیلی هشیار تر از 30 سال پیش شدند

reza گفت...
۶/۳۱/۱۳۸۸

سلام . می دانید پول نفت کشورمان کجاها خرج ميشود؟

کوروش گفت...
۶/۳۱/۱۳۸۸

درود
اشعار متعلق به جنبش است ...
پاینده ایران

SOSHIAN گفت...
۶/۳۱/۱۳۸۸

به امید ایرانی سبز.
سلام دوست خوبم حتما بهم سربزن خوشحال میشم.

نوید گفت...
۶/۳۱/۱۳۸۸

پدران ما برای آزادی و تحقق عدالت قیام کردند. ما هم ادامه دهنده ی راهشانیم.
درود بر فرزندان نسل سوم.
یا حسین میرحسین

مرگ بر ديكتاتور گفت...
۶/۳۱/۱۳۸۸

سلام دوست عزيز،
مي دانم خيلي طولانيه! بايد طي چند پست مي گذاشتم.
پدران ما اگر قيام كردند براي آزادي بود و بس. فقط بزرگترين اشتباه اين بود كه همه چيز انقدر زود اتفاق افتاد كه همين مردم مبارز فراموش كردند كه خود پايه گذار انقلاب هستند و پيروزي از براي رشادت خود ايشان است.به همين دليل قدرت را به ديگري سپردند.نتيجه نوعي تبادل قدرت از حكومت پيشين به حكومت فعلي بود.نه جمهوريت اسلامي...راي ، نظر، خواسته و انديشه مردم پشيزي ارزش ندارد.
فايده تقلب اخير اين شد كه مردم به خود آمدند و جنايات پشت پرده نظام بر ايشان روشن شد و جنبشي عظيم پديد آوردند.بر اثر گذشت ايام نيز اثربخش تر مي شود.
ما ادامه راه پدرانمان هستيم...
موفق باشيد و سبز انديش

ناشناس گفت...
۶/۳۱/۱۳۸۸

ناشناس...
دیدم تو وبلاگ sofie نظر گذاشتی.
من برای بقیه ناشناسم. اما برای سازندگان اون وبلاگ که از دوستان من هستند و بعضی از رفقا که میان به اونجا سر میزنن کاملا آشنام..
متعصبان کور؟خنده داره. واقعا خنده داره.چطور شما میتونید نظراتتون رو بگید اما اگه کسی مخالفت کنه باید متعصب کور تلقی شه؟
اگه شما انقلاب کردید که مطمئننا شما اون زمان نبودی افرادی مانند امام خمینی و هاشمی رفسنجانی و خامنه ای و... و حتی آقای منتظری گرداننده این انقلاب بودن.
این ها همه عمامه داشتند.
چرا فقط در زمانی که دارند به نفع ما عمل میکنند از اونا حمایت میکنیم؟
چرا آدم نباید تحمل مخالفت رو داشته باشه؟؟؟
گیریم اون موقع به اسم دین مردم رو فریب دادند.
حالا افرادی با نام موج سبز دارند مردم رو به اسم ایجاد آزادی و احیای انقلاب فریب میدن.
همه حرف های بی مورد شما ناشی از عدم اطلاع شما از اصل ولایت فقیهه.
دیار سبز تموم شد. دیگه یه ویرانست که کد خداشم مثل ... تو گل گیر کرده.
شما یه کاری کن. بیا یکی از جملات رهبر رو که توش سه تا کلمه فلسطین و اسلام و امام زمان نباشه بیار که نشانه ای از دیکتاتوری داشته باشه.
شما همه حرف هایی که توی ماهواره شنیدی رو میزنی بدون دلیل.
یکم فکر کن.....
mahkooman@gmail.com
ایمیل کن...........
ناشناس(حامد حکیم)

سید گفت...
۷/۰۱/۱۳۸۸

سلام
اولاً که باعث افتخارمه و ممنونم ازتون
دوماً که خیلی خوشحالم از آشنایی باهاتون
سوماً که وبلاگ خیلی خوبی دارین ، مطالبتون خیلی عالی هستن
چهارماً که با اجازتون من شمارو به پیوندهای کلوبم اضافه کردم

مرتضی گفت...
۷/۰۱/۱۳۸۸

درود بر شما دوست همیشه همراهم
پوزش مرا به خاطر دیر امدنم به دیار سبز شما را ببخشایید
به امید سلامتی برای شما
اندیشه نسل امروز

مرتضی گفت...
۷/۰۱/۱۳۸۸

درود بر شما دوست همیشه همراهم
پوزش مرا به خاطر دیر امدنم به دیار سبز شما را ببخشایید
به امید سلامتی برای شما
اندیشه نسل امروز

مرتضی گفت...
۷/۰۱/۱۳۸۸

درود بر دوستداران دختری از دیار سبز امید

مجاهد دانسته هایش را از (راه)در اختیار دیگران میگذارد.
آنکه یاری کند یاری خواهد شد و باید آن چه را آموخته ،بیاموزاند.
پس او کنار آتش مینشیند و ماجراهای نبرد روزش را تعریف میکند.
دوستی در گوشش میگوید:چرا فوت وفنت را این قدر باز بیان میکنی؟
نمیترسی مجبور شوی دیگران را در خود تقسیم کنی؟
مجاهد فقط لبخند میزند و پاسخ نمیدهد.
میداند اگر قرار است در پایان سفر به( بهشتی خالی) برسد نبردش به زحمتش نمی ارزد.


اندیشه نسل امروز
[گل]

reza گفت...
۷/۰۱/۱۳۸۸

سلام .درحکومت اسلامی تجاوز.شگنجه.قتل وجودندارد؟؟؟؟؟؟؟؟؟

newsens گفت...
۷/۰۱/۱۳۸۸

منم همين احساس رو دارم، خوشحالم كه پدرم زنده نيست تا اين روزهاي غم انگيز رو ببينه چرا كه اگر مي بود حتماًاز غصه دق مي كرد.

Back to Home Back to Top دختري از ديار سبز اميد. Theme ligneous by pure-essence.net. Bloggerized by Chica Blogger.